tisdag, april 10, 2007

Soffa




Fick av min kollega en nygammal soffa... dvs den är väl ca 10 år gammal, har blacknat i solen osv... alltså inge perfekt soffa, men den kostade mej något... bara lite arm-muskler(eller mycket, den är fans tung) och kompis + bil + släp. Sittdelen är den som mest har blacknat, men jag hittade idag ett sängöverkast på Ikea (tror jag att det var) som är i nästan samma färg som soffan, så jag köpte det och kastade det på soffan... på något sätt ser den nu bättre ut, fast det kanske ser lite slarvigt ut... kanske ändrar det ännu så att överkastet är endast på sittdelen av soffan. Dessutom ska jag sätta soffan nu där var jag har tv:n (till höger om soffan, syns ej i bild). Svänger om den, för där är en dum alkov (i vardagsrummet) som hade passat bra för en soffa, men min förra var för bred till det utrymmet. Nu är det största problemet det att mitt för stora soffbord inte ryms alls mera... har varit störd på bordet ända sen jag flyttade hit för ett år sen... det är typ 130 cm långt och säkert 80 cm brett... tror att jag ska skaffa något litet max 60 x 60 cm från Ikea.

Här ser man bild på den gamla soffan i gamla lägenheten... För att kunna förklara varför det är så råddigt, måste jag säga att den här bilden är tagen samma dag som jag flyttade bort... där syns också det förstora soffbordet, som passade bättre i Sökö.


Upplevde på veckoslutet något konstigt... fick (detta är nu direkt översatt från finskan, eftersom jag inte vet om det finns något svenskt uttryck för saken) moralisk baksmälla (moraalinen krapula) av att jag drack mej full för mej själv under påsken... efter det har jag funderat på allt möjligt konstigt och onaturligt. Blev nästan rädd för mina egna tankar, fast egentligen gjorde jag väl inget, fysiskt i alla fall... nå ja... detta är säkert allt jag berättar om saken här på bloggen...

Har lyssnat några gånger igenom Melanie C:s skiva och den blir bara bättre och bättre gång gör gång. Irinas skiva är också bra, fast den har jag lyssnat igenom typ 2 ggr...

Kram.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Hmm.. Moralisk baksmälla. Lite av den varan kan vi nog alla behöva mellan varven.
Lycklig är den som tillsammans med dig får sitta i din soffa...

X Man sa...

När kommer du? ;)

Kim da Costa sa...

När jag har sett dig + din cykel.
(Gu vad jag tjatar.)