lördag, april 07, 2007

Jakten på Mel C

Hade bestämt mej för att leta reda på Melanie C:s senaste skiva, eftersom en viss K, har pratat varmt för den på sin blogg...

Började med att åka till Mattby, till Iso Omena, ett köpcenter. Jag hade lovat köpa 2 klädhängare åt min lillasyster därifrån, så det kändes naturligt. Kollade först Prismas urval, hittade ingen Melanie där, köpte Irinas senaste skiva istället, for sen till Free Record Shop, inget resultat där heller... for sen till den tredje möjliga butiken i köpcentret, Citymarket, men inte hade nån Melanie-skiva där heller.

Åkte sen vidare med buss till Hagalund, tänkte att Stockmann har den i alla fall, men det hade de inte, kollade ännu det andra varuhuset där, Sokos, lika dåligt resultat där också.

Sen kom jag på att jag kan åka till köpcentret Sello i Alberga, där finns det Anttila, Prisma, Citymarket och Free Record Shop, och tänkte att Anttila har säkert skivan, men nej... och inte hade de andra heller... På bussen till Alberga ringde jag ännu min syrra och bad henne kolla att den säkert har utkommit i Finland, visste ju att den fanns i Sverige redan, hon hade problem att hitta nån information, men till slut hittade hon nån stans att den har utkommit den 4.4.07

Hade sen bestämt mej att jag ska ha skivan idag... och åkte in till H:fors, för där tänkte jag att Stockmanns måste ju ha den där... tog tåget till stan, och närmast station är Sokos, så kollade upp där först, dåligt resultat. Sen for jag till tunneln, visste att Anttilas "nya" Top Ten ofta brukade ha de senaste skivorna... och BINGO, där hittade jag den... Behövde inte alltså fara "ända" till Stockmann, som skulle ha varit ca 300 m därifrån... när jag sen tog mej till busstationen, måste jag kolla Anttilas Top Ten där, och den fanns där också...

Vet inte om det är påskhelgen som har påverkat att vi inte har fått den här skivan ända till Esbo, men nästa gång jag ska ha en så här färsk skiva måste man väl ta sig till H:fors direkt...

Skivan är förresten jätte bra, det är Irinas skiva också :)

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Hahaha, vilken cirkus!
Men vem är Irina?

X Man sa...

Irina är en rätt nyt artist (trodde jag, före jag såg reklam på hennes senaste album på Järnvägstorgets metrostation där det stod att detta är hennes tredje album). Detta är första som jag har köpt, fast jag alltid har tyckt så där om hennes musik.