måndag, april 23, 2007

Rakning

Just det... jag menar inte vad ni tänkte på i första taget... utan rakning av skägget.

Hur många använder rakhyvel och hur många rakapparat eller något annat (tex. går till barberaren för att rakas?)

När jag skulle hyvla mej idag, hände följande som inte hänt förut... rak gelen (gelet?) "studsade" från handen på väggen ovanför lavoaren. Vet inte om det kom men hårdare tryck än normalt, men det brukar inte hända så här i alla fall... Jag märkte som tur i tid så det hann inte spruta så mycket omkring...

Nå nu måste jag väl börja söka mej till jobbet...

6 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Men du gillar ju när det sprutar mycket omkring och på dig!

---

Lavoar =) =) =) Handfat alltså.
Hoppas du har kul på jobbet.

X Man sa...

Jag visste ju att det fanns andra åsikter om lavoarer ;)

http://www.kotus.fi/index.phtml?l=sv&s=1817

Började själv tvivla på mitt språk, men länken ovan stöder mej ;)

Kim da Costa sa...

X Man - Det var säkert pissoaren du läste om, you dirty dog.

X Man sa...

Men det säger du säkert att heter kukfat? ;D

Kim da Costa sa...

Muahahahaha.
Jag skulle aldrig ställa mig i en pissoar så jag slipper använda ordet särskilt ofta.

X Man sa...

så du pissar hellre i byxorna? ;)

Vad blev det här för piss, sprut-kommentarer... jag tycker nog inte riktigt om såna lekar ändå ;)

Jag använder nog pissoarer i allmänna wc:n om det inte finns ngt annat ledigt