torsdag, april 19, 2007

Snart är det veckolsut

Min lillsyrra vill att jag ska skaffa en odlingslott (heter det månne så på svenska?). På lördagen finns det chans att skaffa... en jag är lite osäker på saken... när man inte har bil är det kanske krångligt om man skulle behöva föra någonting dit... och när jag inte ens vet vad man borde odla där... den närmaste är för långt borta för att man kunde använda det till kryddor osv. Om man åker cykel, är den närmaste på ca 20-25 min avstånd... och om man lagar mat och behöver nåt så kanske man inte hoppar på cykeln i det skede...

Blääh... vad menade jag med etta inlägg egentligen?

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Kolonilott.
Konstigt ord.

X Man sa...

ok... koloniträdgård har jag hört talas om... men de är väl de med stuga?

Kim da Costa sa...

Hmm... Vad jag vet så heter även de med stuga kolonilott. Men vad vet väl jag... har ju inte gröna fingrar som du! Om jag inte har grönt nagellack vill säga...

X Man sa...

Ok... du är ju den bättre människan, så vi litar på dej :D