söndag, maj 27, 2007

Jobbigt

Fan vad det har varit jobbigt på arbetet... bara man klarar av nästa vecka så lättar det lite...



Igår var jag på jobb, och efter jobbet for jag, N och L, till N för flickorna skulle fara på öl, och frågade om jag kommer med. Vi var alla väldigt trötta och gäspade i tur och ordning i bilen till N. Hade ju inte förstås några andra kläder med än de som jag hade på till arbetet, kände lite ofräscht, men inte oöverkomligt.



Vi for till Kampens köpcenter (ovanför bussstationen i H:fors) och hittade en plats på en terass (första terassbesöket för mej i år), det var mulet, men inte så kallt. Efter några öl blev flickorna hungriga så vi for till Pizza Hut som ligger nästan mitt emot. Där åt flickorna vitlöksbröd (eller vad det nu heter) och pizza-slice. Jag åt inget för pizza är inget för mej, och jag var inte ens hungrig.



Medan de åt, började solen skina, så vi tänkte fara tillbaka till terassen, som har kvällssol, men den ena sidan var full och den andra sidan stängd... det var dock några kunder som frågade om de kunde öppna den andra sidan också, och efter ett tag gick de med på det. N:s kompis J kom också med oss till terassen sen. Efter terassen vill vi fortsätta inomhus på ett annat ställe, så det blev Memphis i Sokos nedre våning, i samband med hotell Vaakuna. Där var vi sen ett tag till alla började vara så trötta att vi beslöt oss för att fara hem.



När jag kom tillbaka till Kampen hade jag tur... bussen skulle strax starta. Så trött var jag att jag kommer ihåg när bussen kurvade upp till motorvägen i Gräsviken, följande gång som jag visste något om omvärlden var vid bussens ändhållplats när en kille väckte mej och sade att vi var på ändhållplatsen ;) Det är ca 3 km förbi min hållplats, började först gå, men det var dimmigt och jag var inte riktigt säker att jag gick åt rätt håll... efter ett tag märkte jag att jag gick åt rätt håll, men jag stannade sen vid en busshållplats (efter att ha gått ca 400 m) och tänkte att bussen ska säkert snart åka in till H:fors igen, och jag behövde inte vänta så många minuter på den.



Natten sov jag ganska dåligt, vaknade flere gånger under nattens lopp, och vaknade slutligen alldeles för tidigt... nu är jag sådär halvtrött, borde snart börja städa, det ser ut som i en svinstia här...

1 kommentar:

Kim da Costa sa...

Den där Pizza Huten har jag varit på många gånger.
Och alltid lika gott.