lördag, maj 05, 2007

För snäll?

Min kollega N ringde för en stund sen och frågade om jag kan ta ett nattskifte i morgon... det kommer en sändning med blommor så sen som kl 20... och det är ju morsdag om en vecka... så lite panik... jag lovade ju att jag ställer upp om det inte finns någon annan... jag som just har njutit av min lediga dag i morgon... nå det är ju först på kvällen som jag måste på jobb...

Jag är bara sån... ställer upp när det behövs, fast man inte alltid vill... varför? Man kan väl inget åt det?

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Jag var "för" snäll förut men det har jag slutat med. Nu är jag bara lagom snäll.

X Man sa...

Du kanske borde lära mej att bli tuffare? ;) Fast det är helt OK att nattjobba, inga telefoner ringer osv... var senast för ca ett år sen. Men jag är så trött nu att jag inte skulle orka, men jag sade redan att det passar. Större orsak att vaka längre idag :)

Kim da Costa sa...

Det är skönt att jobba natt för det är så lugnt och tyst men personligen klarar jag inte av omställningen. Är en person med sömnproblem så det funkar liksom inte.

X Man sa...

Jag har inga problem med sömnen... he he... jag sover ju alltid så lite ;) (vet nog att det är allvarliga saker)

Funderar bara på om jag borde erbjuda mej att vara på jobb ända till följande morgon... dvs må morgon... borde ha morgontur då osv... orkar inte tänka på saken nu. Borde städa, hinner inte vänta på städtanten... tror att hon var här av och an, för disken är diskad ;)