lördag, mars 17, 2007

Vår ?!?!?!?


Det såg lovande ut här i veckan... solen värmde så skönt och man fick vårkänslor.


Skaffade kruknarcisser till balkongen, för att pigga up den litet, och mej själv förståss också ;)

Idag när jag vaknade kl 8 (alldeles för tidigt) hade jag vatten dropar på sovrumsfönstret, tänkte att lite vårregn skadar väl ingen... men när jag steg upp märkte jag att det faktiskt inte var något regn som kommer ned från skyn, utan snö/slask eller liknande... Det är lite deprimerande


I veckan tänkte jag att jag skulle se över cykeln och kanske cykla till morsan som bor ca 5 km härifrån, men det lär nog inte bli till något, man får väl stanna inne och städa, också en nödvändighet... jag lyckas alltid skräpa ner allt på en vecka, och sand verkar det alltid som om det skulle finnas över allt, kanske man borde börja använda mattor så kanske sanden skulle stanna i dem, eller i alla fall inte känas i fotbottnen.


Håller på att bränna program från "digiboxen" till DVD, så att man kan tömma hårdskivan. För tillfället är det nån Madonna top 20 som pågår. Har också filmer som jag inte vet om det lönare sig att bränna heller... såsom Jalla, Jalla, och Den bästa av mödrarna (eller vad den nu heter på svenska). Har ännu Melodifestivalens final från 2006 på hårdskivan, som också borde brännas, sen ESC 2006 både från svensk och finsk tv, alla årets Melodifestival deltävlingar samt finalen., bara jag skulle få allt detta överfört till DVD skulle jag vara nöjd. Måste ju försvara mej så mycket att jag skaffade en brännande DVD-spelare först för ca 1 mån sen, så jag har ju inte hunnit... ;)


Om jag skulle få det städat och ordnat, kunde jag väl belöna mej i kväll med att öppna en flaska vin samt värma min lilla bastu? Låter det inte bra?


I morgon, söndag, är det riksdagsval, har ingen kandidat ännu, men tänkte rösta eftersom det i vårt distrikt sker i skolan mitt emot huset var jag bor.


Snöigt, 0,3 grader


Inga kommentarer: