måndag, mars 26, 2007

Vilket veckoslut

Vi hade bestämt att vi på lördagen, med 3 kollegor, skulle träffas hos S för att äta smått och dricka vin. Sagt och gjort.

Jag anlände lite efter kl 18 och allt gick väl. Vi åt och drack, åt och drack. Pratade och drack, åt och pratade. Vi drack 3 flaskor rödvin, vilket nu inte är så mycket på 4 pers, fast en var med bil, så hon drack bara lite. Efter maten tog S fram calvadosflaskan, vet inte hur mycket jag drack från den, tyckte mej inte vara så i fyllan själv, men antagligen blev det en hel del. Kommer ihåg att jag stod och väntade på taxi med N framför en sopcontainer på gatan. Taxiresan hem gick bra. Det stör mej enormt när jag inte vet vilken tid jag var hemma... det var nån gång mellan 3 och 4, men jag vet för fan inte om det var sommar eller vintertid...

Hade telefonen på väckning kl 7 tiden (skulle vara kl 9 på jobb på söndag morgon) den väckte nog i tid, men orkade inte stiga upp. Hade i något skede lyckats stänga alarmet helt... nästa gång jag var vid medvetandet var kl 9... skit tänkte jag... borde vara på jobb nu, och sen slog det mej att den klockan jag tittade på var ännu i vintertid, så klockan var egentligen 10. Försenade mej med 2 h och jag kände mej lite smått dålig hela dagen... inte hade jag ordentlig krabbis, men kände av att man kanske hade druckit lite för mycket och sen ännu lite sömn... Började känna mej ok först på kvällen nån gång 9 tiden...

Kanske jag börjar bli gammal

Klart väder, 9,1 grader (våren är här)

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Vilken osis.
Det är hemskt, man har ju ångest hela dagen!
Krabbis är ett roligt ord för övrigt. :D

X Man sa...

Nu när du säger det kom jag på att det är ju ett finlandssvenskt uttryck ;)

Kim da Costa sa...

Ja :)Jag lärde mig en del såna när jag pluggade i Finland.