måndag, mars 19, 2007

Sol och snö

Igår var det en alldeles ljuvlig dag på morgonen... efter att jag hade varit och röstat, tänkte jag att jag gör en cykeltur till morsan, sagt och gjort. Hon bor på ca 5 km avstånd, så det är en mycket passlig sträcka att göra med cykel. Resan dit tog ca 30 min, men hade inte någon extra speed på.

Jag åt hos morsan och tittade på tv... medan vi tittar på tv märkte jag att det började smått att snöa, precis enligt väderprognosen, men tänkte att jag stannar en tid ännu. Det fortsatte att snöa ganska tätt och efter några timmar beslöt jag mej för att börja cykla hemmåt igen. Blev häpen när jag for ut, det var åtminståne 5 cm med snö på backen. Men cykeln ville jag ha hem så jag började trampa på...

Det räckte inte med det att det snöade, utan det blåste ganska kraftigt också. I början av färden tillbaka kändes det som om nålar stack mej i ansiktet, det var antagligen något mellan is och snö som kom ner från himlen. Det var inte så lätt att ta sig fram i snön och förståss var det ju också motvind... resan tillbaka hem tog 50 min, dvs nästan det dubbla. Var alldeles snöig och våt när jag kom hem, tänkte värma bastun, men det skulle ha tagit för lång tid, så jag tog en varm dusch i stället... I morgon borde det vara sol och ca 6 grader varmt...

Blåsigt, 2,5 grader

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Vilken tur att jag tog emot dig i hallen med en torr handduk och en kopp varm choklad.

X Man sa...

ja, jag är evigt tacksam för allt du gjorde ;)