söndag, juli 01, 2007

Sverige

Reste på måndagen med kompis M till Stockholm. På båten när jag på skoj läste upp hotell vouchern för kompis M, märkte han att hotellet var reserverat till den 26-28 juli! Fick panik och gick till båtens information. Där började en herreman åtgärda saken, men det gick av nån anledning inte, för att vi hade redan checkat in. Han ringde till hamnen och Ariadne (hotellet var vi skulle övernatta), men det gick inte... vi måste ha en voucher som är för de datumet som vi ska övernatta. Fick dock reda på att det finns plats på hotellet, och att problemet var endast tekniskt. Siljas hotellchef skulle ha en voucher med åt oss när han kommer ombord på båten.

Vi åt, och for efter maten till informationen för att fråga hur läget var. De hade fört den nya vouchern till hytten och jag fick tillbaka mitt landgångskort som han tog i förvar för att checka någonting... ;) Allt väl på den fronten...

Hytten var lite dålig... wc:n spolades ca var 10:e gång man tryckte på knappen, tvålställningen vid lavoren var nästan lös, och min bädd lutade så att jag trodde att jag skulle falla från sängen.

Under resan till Stockholm hade vi ändrat planerna så att vi bestämde oss för att fara till Uppsala redan på tisdagen när vi hade hört att det kunde regna på onsdagen. Det var ett bra beslut, för det regnade hela dagen på onsdagen från det vi steg upp tills vi gick och lade oss.

I Uppsala besökte vi Slottet, Linneanum, Botaniska trädgården samt Linnémuséet och trädgård.
På onsdagen besökte vi Gustavsbergs porslinmuseum, Kaknästornet samt Tekniska muséet. Vi Strövade också omkring lite i butiker.

På torsdagen checkade vi ut från hotellet cal kl 11, förde väskorna till hamnen och frågade om vi kunde checka in på båten färdigt, det gick bra. Vi fick en klass bättre hytt en vad vi betalat för (B -> A), funderade på att hade det med det att göra att de hade klåpat med hotellreservationen, eller skulle vi ha fått annars också... Sen for vi på en Kungsholmen runt-kryssning, varefter vi besökte Stadshuset. Efter det strövade vi omkring på stan, så att vi fick skyndsamt till hamnen. Vi var ombord på båten 15 före den skulle avgå.

Var lite besviken på hur Silja hade ordnat med vår resa... Så jag tog och gav lite feedback; då nä jag bokade resan var det en väldigt trög kärring som tog emot min reservering. När allt var nästan klart sade hon mitt i allt... oj då... nu försvann allt, vi måste börja från början. När hon sen gick igenom min reservering höll hon på att skicka oss till Åbo på returresan... och sen ännu det att hon hade bokat hotellet till fel månad... troligt vis kommer det bara ett svar att de beklagar och hoppas att det inte ska ske igen...

Stockholm var full av snygga män... jag vill flytta dit :D

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Välkommen tillbaka. :)

Jobbig trög kärring! Du kommer få en gratisresa. Det fick jag när jag lämnade feedback.

X Man sa...

Oftast om jag har gett respons så beklagar de vad som hänt odyl. Har nog int förut haft så här stort problem med dem.

Nå nu kommer jag ju säkert tillbaka ;)