måndag, juli 16, 2007

Söndag...

Semestern slut... blää
Började städa klädskåpena i sovrummet, som jag skulle göra direkt när jag blev på semester... det resulterade till det att jag nu har 3 skåp städade, lite varor på golvet i sovrummet som jag inte har hittat plats för, dvs det ser värre ut än närj jag började.

Fick 2 inredningstavlor upp på väggen, som jag köpte i april 2006 (de var förvarade i klädskåpet), skickade foto med mobilen åt lillsyrran och morsan, morsan ringde upp mej. Hon frågade om jag inte hade tänkt fara dit nu när solen sken, och undrade om jag inte hade ett Sommarkryss som hon inte hade sett... sagt och gjort, jag trampande iväg.

Ca 1 km från hemmet så tänkte jag att kanske man borde börja använda cykelhjälmen när man ändå har en...

Ringde upp lillsyrran medan jag cyklade for i en uppförsbacke, när jag hade kommit upp så tog en vindpust i mej så kraftigt att jag tappade balansen, hade bara en hand på styret när andra höll i telefonen... flög på asfalten med den följden att jag har sår på högra handflatan, hade en stor bula unden högra knät, men inget sår, dessutom är lillfingret sjukt på min vänstra hand. Trodde själv att det gick värre än vad det gick... i morgon känns det säkert lite värre med handen och högra benet.

När jag cyklade hem från Köklax (var morsan bor) måste jag stanna vid järnvägsövergången... där var en polisbil och 2 polismän som hindrade trafiken, och trafikljusen blinkade rött och klockorna klämtade... någon hade väl varit sent ute, för den bomen (bommen?) från vilket håll jag skulle komma ifrån låg på sidan om vägen, längs med järnvägskenorna. Den ena polisen var ursnygg... jag hade inget emot att behöva stå där och titta på honom... ;)

När jag kom hem röjde jag plats i sängen, så att jag kan sova... borde snart lägga mej så att man orkar upp... sån tur börjar jag först kl 10.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ojoj, vilken dramatisk dag. Tur att du fick se en härlig konstapel vid bommen. :)