söndag, juni 10, 2007

Cykelfärd

Bestämde igår med stora syrran att vi skulle cykla från var sitt håll till Hagalund, för båda ville cykla. Vi har båda ca 10 km dit. När vi varit där en stund och vandrat i butiker, bestämde vi oss för att cykla lite mot Helsingfors, till Hanaholmens avtag på Västerleden.

Vi cyklade ner till Hanaholmen (www.hanaholmen.fi), för ingendera hade varit där förut, och vi var båda lika förvånade när vi märkte att det är Kulturcentrum för Sverige och Finland.

Efter Hanaholmen kände vi oss inte alls trötta, så vi fortsatte till Drumsö, och cyklade längs västkusten av Drumsö så att vi kom till Drumsövägen lite före Drumsöbron, och vi bestämde oss för att cykla ända in till centrum, ingendera av oss hade förut varit med cykel till centrum, vi for via Brunnsparken, förbi Silja terminalen och vidare längs Södra Esplanaden ända till Mannerheimvägen. Sen cyklade vi en bit längs den och for sen längs Arkadiagatan ner till Mechelinsgatan, for över den och for ända ner till Sandudds simstrand. Därifrån for vi mot Mejlans och tog oss sen via Granö och Lövö tillbaka till Hagalund, var vi for åt våra egna håll.

Annars kändes det ganska bra, men den sista timmen var man lite sjuk i baken, vi hade cyklat över 5 h. Idag försökte jag mäta streckan och kom till att vi cyklade ca 50 km.

Efter att jag hade varit ca 30 min hemma ringde min kompis M och frågade om jag skulle cykla till honom för att dricka lite skumvin, för att fira att sommaren har börjat ;)

Inga kommentarer: