söndag, september 09, 2007

Fönstertvätt mm

Idag på morgonen... ca 10.30-tiden när jag ännu låg i sängen och drog mej, ringde kompis M för att fråga om jag ville följa med på Antikmässa till Hyvinge, det ville jag ju... så jag steg upp och åt morgonmål.

M kom ca 11.30 för att hämta mej och det blev så att det var jag som körde. Efter mässan frågade jag om vi skulle med det samma åka till Riihimäki för att gå till glasmuséet och så gjorde vi. När vi kom fram till glasmuséet och jag skulle betala entré-avgift, sade flickan att det kostar inget idag för att det är Riihimäkidagen, vi var inte medvetna om det, men märkte nog att det var ganska mycket folk där.

Var hemma nån gång kanske 17.30-tiden, kvällssolen började skina på min balkongdörr och jag såg smutsen som jag har sett så många gånger tidigare... tittade på tv och sen nån gång efter kl 19 tänkte jag att nu måste jag tvätta fönstrena, annars blir det inte av, och jag tror faktistk att jag hoppade över fönstertvättandet på våren... aja baja... sagt och gjort... tvättade sen mina 3 fönster från alla sidor samt balkongdörren. Nu när jag kom till datorn kom jag på att jag faktist hoppade över ett litet "vädringsfönster" här i sovrummet... så jag måste väl fixa det också... sen kallar duschen och sängen.

Hade alltså en trevlig söndag, hoppas att alla andra hade det också :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Din söndag var garanterat roligare än min.